יערת הדבש

לא מעט פרחים וצמחים הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר פופולריים בגינות, במדשאות השונות וגם בפארקים השונים ומצליחים להתאים עצמם לכדי מגוון צורות עיצוב וסגנונות שונים של גדילה ופריחה. מבין הצמחים והפרחים ניתן למצוא גם שיחים מטפסים כמו אלמן הודי, אלמנדה, אורנית לוהבת ועוד מגוון צמחים המצליחים להעשיר את גינות הירק, הפארקים וכמובן את גינות הבתים. אך כאשר מדובר בגידול של שיחים נעימים עבור גינות הבתים ואל המרפסות, כאלו אשר לא דורשים עבודה סיזיפית אלא בעיקר הנאה מהפריחה ניתן למנות ביניהם את שיח יערת הדבש, אכמנה סמיטי, בוגונביליה וכמובן גם דורנטה מצויה. מרבית הצמחים הללו כיום מאפשרים צמיחה ברוב עונות השנה והופכים כל פארק, גינה ומרפסת לצבעוניים וריחניים.

לגדל יערת דבש ובנוגונביליה

ככל הנראה שמרבית בעלי הגינות ובעלי המרפסות אינם מכירים את שיח הבוגונביליה המעניק צבע מרהיב לכל גינה ומרפסת, תוך כדי עמידות גבוהה במיוחד ובמיוחד עבור האקלים הישראלי. צמח זה יכול להגיע עד לכדי שניים עשר מטרים, כאשר הוא מגיע לשיאו בעונות מעבר כמו אביב והסתיו ודורש מעט מאוד השקיה. עם זאת בזמנים של נשירה שיח זה דורש לא מעט ניקיון סביבו, אך מצד שני איננו דורש כיסויים כל שהם מפני השמש.

יערת דבש מוכרת לרבים אולי בריחה המתקתק בשעות הערב, אך בניגוד לשיח הבוגונביליה שיח יערת הדבש אשר נקרא גם "צסטרום" דורש לא מעט השקיה וגובהו מגיע עד לכדי שלושה מטרים בלבד. צבעו של יערת הדבש הוא לבן ונעים, וגם הוא פורח בצורה נפלאה בעונות המעבר ומתהדר בצבעיו הלבנים. את ריחו המתקתק אפשר להרגיש כמו שציינו בשעות הערב, אך בעת השתילה חשוב לזכור לשמור על מרווחים של 2-3 מטרים.

שיחים מטפסים

גם בין השיחים המטפסים קיימים סוגים שונים ובעלי יכולות משתנים, ואחד מהם הוא כמובן שיח העונה לשם אלמנדה ויולטה ובעל צבעי פריחה סגולים וצהובים, עם רגישות לקור ובעל יכולת גדילה וכיסוי עבור מרבית סוגי הגדרות השונים.

שיח מצוין גם כן לכיסוי גדרות הוא אורנית לוהבת, הצומח עד לכדי שמונה מטרים ובעל צבעי פריחה כתומים ומגיע לשיאו בעונות החורף.