טירת צ'סקי קרומלוב – כל המידע

מטיילים בצ'כיה או באוסטריה? אל תחמיצו את אחת העיירות היפות והמיוחדת באירופה – צ'סקי קרומלוב. זוהי עיירה קטנה במחוז דרום בוהמיה בצ'כיה, קרוב לגבול אוסטריה ובמרחק של כשעתיים ורבע מפראג, שעתיים וחצי מזלצבורג ושלוש שעות מוינה. צ'סקי קרומלב הוכרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, וזאת בשל יופייה הרב ואופייה שהשתמר מימי הביניים.

האטרקציה המרכזית – טירת צ'סקי קרומלוב

כעיירה שהשתמרה היטב ושמרה על אופייה מאז ימי הביניים, האטרקציה המרכזית בה היא טירת צ'סקי קרומלוב – https://tripexpert.org/%d7%a6%d7%9b%d7%99%d7%94/%d7%a6%d7%a1%d7%a7%d7%99-%d7%a7%d7%a8%d7%95%d7%9e%d7%9c%d7%95%d7%91 . הטירה נבנתה בשנת 1240 לספירה ומהווה את אחד המבנים המרשימים בצ'כיה. מתחם הטירה ניצב על סלע שנחצב מצדו הצפוני על ידי נחל פולצ'ניצה ומצידו הדרומי על ידי נהר ולטאבה.

טירת צ'סקי קרומלוב גדולה ביחס לעיירה, והיא שנייה בגודלה בצ'כיה רק למצודת פראג. טיול בטירה ייקח אתכם מאות שנים אחורה ולסיפורי פנטזיה על בתי אצולה וטירות עתיקות: גן רוקוקו שבטירה רחב ידיים ובגודל 70 דונם, הטירה כוללת גשר רחב המגשר על השקע מעליו נבנתה הטירה וכן 40 מבנים באדמות הטירה שהוקמו בתקופות שונות בהיסטוריה.

כמו כן, בטירה שוכן תיאטרון בארוקי שהוקם במאה ה-17 לספירה וחודש במאה ה-18. המכונות המפעילות את הבמה מקוריות בנוסף לאביזרי הבמה והתפאורה. בשל גילו המתקדם של התיאטרון, נערכות בו שלוש הצגות בלבד בשנה, כאשר רק שתיים מהן פתוחות לציבור הרחב.

המלצה חמה – טיול בצ'סקי קרומלוב בחורף

צ'סקי קרומולוב היא בדיוק מסוג המקומות שכדאי להגיע אליהם גם בחורף למרות מזג האוויר הקר. בחודשי החורף העיירה מושלגת וגגות הבתים והטירה עוטים לבן, ובתקופת הכריסטמס תוכלו לראות שווקי חג מולד ברחובות העיר ולהרגיש את אווירת החג. זהו יעד רומנטי ומרתק למי שיודע להעריך אדריכלות יפה והיסטוריה עשירה.

אם אתם נופשים בצ'כיה או באוסטריה, והפרט בערים כגון פראג, זלצבורג או וינה ושכרתם רכב, אנחנו ממליצים בחום לקחת לכם יום ולנסוע לצ'סקי קרומלוב. מפראג ניתן להגיע בנוחות גם באוטובוס. אפשר להעביר בעיר יום שלם, בטיול ברחובות העיר היפים, לשבת במסעדות ובבתי הקפה שבה וכמובן לבקר בטירה.