טעויות נפוצות בשיפוץ הבית

כל מי שעובד בענף השיפוצים מספיק זמן יכול לומר לכם מניסיון שישנן מספר טעויות נפוצות החוזרות שוב ושוב ולעיתים עולות למשפצים מאוד ביוקר. ראשית, השתמשו בחומרים איכותיים! אם כבר חסכתם תקציב לשיפוץ ונערכתם אליו הן רגשית והן תכנונית במשך זמן לא מבוטל אל תחסכו בתשתיות החשובות. אמנם חשוב להדק את התקציב ולוודא פעמיים כל הוצאה אך ממש לא מומלץ לבחור גופי אינסטלציה זולים, כאלו שעשויים להראות יפה אך בעלי עמידות נמוכה מאוד. אם יש סוג של בעיות שאתם לא רוצים בבית או בדירה המשופצים אלו נזילות מים או בעיות ביוב. לעיתים בניסיון לחקות מותגים מוכרים בנראות אך במחיר זול, חברות המזרח מייצרות מוצרים על בסיס חומרים זולים הנשחקים מהר מדי, מה שיעלה לכם יותר בטווח הארוך.

טפטים מעוצבים
טפטים מעוצבים

שנית, תשאירו לעצמכם יתרת תקציב לבעיות שתמיד צצות במהלך השיפוץ – פתחתם את הקירות והרצפות ולפתע גיליתם טרמיטים או סדקים לא צפויים. עליכם לראות בגילויים אלו מתנה ולא בעיה, משום שהתיקון שלהם בזמן שהקירות פתוחים או הריצוף מורם הן לעין שיעור זולים יותר מאשר אם הייתם צריכים לפתוח הכל ולתקן אותם במיוחד. בנוסף חשוב מאוד להבין לפני השיפוץ האם ישנן בעיות חשמל או אינסטלציה שמציקות לכם באופן קבוע ולנצל את השיפוץ כדי לטפל בהן ולסדר אותן. בדירות ישנות לדוגמא אנשים מחליטים שהם יכולים לחיות טוב יותר בלי הפרקט המפואר או לחלוטין לבטל את השטיח מקיר אל קיר משום שהוא מתלכלך מאוד ומחייב אחזקה יקרה. גם אם מדובר בנכסים להשכרה לרוב כדאי להימנע משטיח רצפתי או פרקט הדורשים אחזקה והחלפה בטווח הבינוני והארוך.

טעות נוספת היא להמעיט בערך עלות השיפוץ. אלא אם מדובר בשיפוץ פשוט של עיצוב החלל מחדש עם מעט שינויים וקנייה מושקעת בכל חנות טפטים באיכות טובה, שיפוץ הוא לרוב תהליך מורכב שלא ניתן לראות את התוצאה שלו עד לסיום התהליך. בדרך מתגלות בעיות או קשיים או צרכים נוספים וכל אלו עולים כסף. לכן תמיד חשוב לשים בצד 20% יותר ממה שתכננתם להוציא כדי לא להיות מופתעים ולהצליח לעבור את השיפוץ בלי התחייבויות כלכליות שלא רציתם לקחת על עצמכם.